PATENTES
A patente é un dereito
outorgado polo Estado que permite explotar en exclusiva un invento ou
as súas melloras. Este dereito concede ao titular da patente
exclusividade e impide a terceiros facer uso da tecnoloxía
patentada. As patentes son outorgadas polos Estados por un tempo
limitado que actualmente, seguindo normas del ADPIC1 é de vente
años. Despois da caducidade da patente calquera persoa pode facer
uso da tecnoloxía da patente sen a necesidade do consentimento do
titular desta. A invención entra entón ao dominio público.
PARTES
POSITIVAS
Como
principal vantaxe
normalmente
sinálase
que o
uso das patentes evita
que os potenciais
imitadores copien o
produto.
Durante os 10 o 20 anos
que dura a patente dun invento, o
emprendedor terá dereito
de comercializar o seu
produto con exclusividade.
Cando se
patentou
os Post-it en 1981 tiveron
por 10 años un mercado para eles
solos, o mesmo
sucedeu
cando inventaron a cinta adhesiva en 1924.
As
patentes facilitan a comercialización, sendo
un excelente argumento de venta e
marketing. Contar con patentes aporta
prestixio
e incrementa o
valor dunha
marca por tanto, no
caso dunha empresa,
reflésaxe unha imaxe
de seriedade
e
de confianza de cara a os
consumidores.
Motiva a creatividade do
inventor, xa que agora ten a garantía de que a súa actividade
inventiva estará protexida durante 20 años e será o único en
explotala.
Se a patente ten bo éxito
comercial ou industrial, o inventor benefíciase con as licencias de
explotación que decida outorgar a terceiras persoas.
Debido a que a actividade
inventiva non se gardará ou só se utiliza para si evitando a súa
explotación industrial; o inventor sempre dará a coñecer,
publicitar e explicar os beneficios que o seu invento ten.
Se non se patenta unha invención, é posible que os competidores se
aproveiten dela. Se o produto ten éxito, moitas empresas da
competencia veranse tentadas a fabricar o mesmo produto utilizando a
invención sen necesidade de pedir autorización. As grandes empresas
poden aproveitar as economías de escala para fabricar o produto a
costos máis reducidos e competir a un prezo de mercado máis
favorable.
PARTES NEGATIVAS
Dificulta a libre
difusión das innovacións freando o desenvolvemento tecnolóxico.
Supón obstáculos
monopolistas á libre competencia.
Dificulta o acceso dos
países empobrecidos ás novas tecnoloxías.
Desincentiva a
investigación ao establecer un período de utilización exclusiva
dunha tecnoloxía sen necesidade de mellorala.
Adrián Parada Barral
No hay comentarios:
Publicar un comentario